Friday, March 19, 2010

Hujan, Gelap, Bandaraya KL

Tajuk atas ya sekadar merik sedap bunyik. Xda kaitan pun sebenarnya.
Sebenarnya aku mok kelakar ttg camni kita dalam dunia tuk byk hal yg bulak & x best.
Mun dapat, kw mesti mok semua org suka kw ne?
Aku pun cam ya, mok semua org suka. Tp benda cam ya mustahil.
Nabi pun ada musuh, dboh padahla kita yg x maksum towk. Ni ada jalan.

Tp, kurang2 ne, mun x dpt molah semua org suka pun, asal xda org kelaie besar ngan kita udah. Kelaie apa yg aku maksudkan ctowk?
Kelaie yg xtowk berbait agik.
Lalu putus hubungan semua.
Kelaie cam ya x bagus, malahan mendatangkan mudarat kat dua-dua pihak.

Tp, kita manusia towk, xkan lari dr molah silap. Kadang2 kita x perasan pun silap kita. Org lain perasan, ya masalahnya. Ada org camtowk, ada yg camya.
Bukan semua brg nok kita mok bleh jadik.

Aku towk, problem aku towk, byk juak mun dimikir.
Perasan bagus cgek, kedekut cgek, x friendly cgek, selfish cgek agik.
Ya baruk cket, byk agik rasanya. Malaslah mok padah.

Tp, pasal kita ada problem towk, pasal yalah kita mesti mok berusaha mengikis kenegatifan yg bersarang dalam hati kita towk. Dan kita jgn try menghakim org lain. Org putih madah "everyone's heart doesn't beat the same."
Pepatah madah, "rambut sama hitam, hati lain-lain."
Ya pepatah melayu, tp rambut manusia towk x semua hitam, makinlah hatinya.
Mesti lain nak?

Time towk ari cam hujan-hujan cket. Luar gelap. Tp dah namanya bandar kl, ne ada gelap gilak.

No comments:

Post a Comment